fredag 19 oktober 2007

Vab och Hostel

Ja idag satte jag klockan som vanligt på 06:57 och snoozade ungefär till 07:30 tiden då jag klev upp och började göra mig iordning, väl påklädd med långkalsonger och vinterjacka började jag min dag som vanligt genom att cykla till jobbet.
Ungefär 3minuter ifrån jobbet ringer Lotta mig och berättar att dom har ringt från dagis att jesper har kräkts och att vi ska hämta honom, kliver in på jobbet och anmäler att jag kommer vara hemma för vab idag.
Då var det bara att cykla hem igen direkt, hämta nycklarna och ta bilen och hämta jesper.

Jag visste att Lotta har svårt att sova när man lever om på undervåningen, så jag tog med mig Jesper till Lottas mamma för att lämna våra sommardäck där och umgås lite.
Efter ungefär 1timma började jag och Jesper bege oss hem men stannade vid ok/q8 i ursviken för att tvätta rutorna på bilen, just då ringde Lotta och undrade vart vi var och tur som hon hade berättade jag att vi var på väg hem.

Efter ett försök att lägga jesper så gjorde jag mat samtidigt, potatis kryddjärpar och gräddsås(mums!!) men Jesper ville inte sova så han gick upp precis i tid för att äta med oss och även han tyckte om maten.

När Lotta åkt och jobbat så lade jag Jesper för att sova för han var så väldigt trött, började en liten stund efter med middagen som blev potatis, kotletter och champinjon stuvning även det är jättegott!
Jesper vaknade perfekt och han fick äta med oss.

Nu var det dags för Jesper att sova och Lotta som jobba så var det lite tråkigt hemma, satte mig framför datorn och började se filmen Hostel.
Hostel var en väldigt bra film men kändes lite som två filmer men det flöt ihop väldigt bra, det var ingen film som lättskrämda folk ska se.. den kan ses som väldigt äcklig och då menar jag inte på ett skrämmande sett.
Tror jag ska berätta lite om den om det finns andra som kan tycka den verkar intressant.

Hostel:

Filmen handlar om två amerikaner som åker igenom europa på "semester" en av killarna har gjort slut med sin tjej och behöver träffa lite andra tycker dom, under resan träffar dom en islänsk kille som följer med i deras resa och även någon konstigt gubbe som äter sallad med fingrarna.
När filmen har gått en liten stund så har dom precis hamnat i Amsterdam, dom röker hash, partyar tittar i något som liknar(?) red light district och finner sig efter hela kvällen utelåsta från hotellet.
Dom slutar hos en som bor i närheten som rekommenderar en plats en bit bort där han säger att kvinnorna är långt över standarden i resten av europa och våran trio beslutar sig för att bege sig dit.

Väl där blir dom ihopparade i samma rum som två ryska tjejer som dom går ut och partar med och sedan slutar kvällen med att dom två amerikanerna hamnar i säng med dom.
Morgonen efter så saknar dom sin islänska vän och försöker hitta vart han har tagit vägen, ingen har sett honom och enligt hotellet har han checkat ut, när amerikanerna går ute på stan ser dom någon som har en likadan jacka och undrar vart han fått den ifrån, mannen svarar ej på frågan utan beter sig allmänt hotfullt.
Dom får sedan ett sms av deras vän att han har åkt hem helt plötsligt.

En annan kväll och mera party så slutar det med att en av vännerna blir så full och snurrig så han stapplar hem till hotellet och receptionisten tar hand om honom, den andra killen blir så full och snurrig så han blir inlåst på klubbens baksida och somnar där.


Man får nu följa den första killen som blev omhändertagen av receptionisten.
Han ser väldigt suddigt och det är som han har en luva över huvudet med ett litet hål som han kan se igenom, det kommer nu en man in med något som påminner om slaktarkläder och efter den okända mannen har borrat i killens ben, bröst och händer så tar han av sig masken för huvudet...

fortsättningen är väldigt intensiv och väldigt spännande, slutet är väldigt oväntat iaf. för mig och man satt verkligen och hejjade/hoppades att allt ska få ett bra slut.




Nu sitter jag här och har städat undan i köket, väntar på att Lotta ska komma igenom dörrarna och ha jobbat klart.
Ska nog fortsätta titta lite på Naruto så man är klar med det tills lotta kommer.

Inga kommentarer: